Shepard’s Strange Disclaimer

In his rush to separate himself from Judge Andrew Napolitano (a frequent guest on his program, at least up until today) Shepard Smith made an odd claim about the Judge’s theory that British spymasters surveilled Trump Tower at Obama’s request:

SHEPARD SMITH: We’ve not reported on that on this program or any Fox News programs. It was on the morning show but not on Fox News.

The Cable Gamer has a couple of problems with this statement. When Judge Napolitano advanced this notion on Fox & Friends Smith claims he was “not on Fox News.” Where was he then, on HGTV? Fox News has bragged for years that their morning program Fox & Friends is #1 in all cable news, yet here is FNC’s primary news anchor pretending like they’re on some other channel.

SMITH: We’ve not reporting on that on this program or any Fox News programs. It was on the morning show but not on Fox News.

Assuming that Shep will allow that hours other than just 3:00 pm Eastern are Fox News, then what is The First 100 Days, anchored by Martha MacCallum, one of FNC’s designated two top political news anchors? Yes, Judge Napolitano discussed what his sources told him there too:

Your Cable Gamer wonders what is going on with Shepard Smith. Is he just vamping, ad-libbing whatever pops into his head? Or is this all in the teleprompter–which might be even worse, given that it appears to have been written by person or persons who don’t have a clue what airs on their own news channel?

Advertisements

2 comments

  1. Pingback: Friday Links and Open Thread – johnny dollar's place

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s